|
Post by Matthew James Daniels on Dec 30, 2013 23:34:56 GMT 1
Matthew smilede til posen der lå ved siden af hans hænder. "Det er tegninger til nogle af de nyere designs jeg skal til at lave, blandt andet tegninger til et galleri for en maler og en tilbygning til universitetet, men de er desværre fortrolige så du kan nok ikke få lov til at se dem," svarede han med et tvivlende smil og trak på skuldrene. "Men de er gode, så meget kan jeg da afsløre," han blinkede til hende og tog en slurk af sin rødvin mens han observerede hende hen over kanten af glasset. Han satte glasset fra sig og drejede stillken lidt mellem sine fingre så foden skurrede mod bordpladen. "Jeg plejer at have dem til at ligge i min lejlighed i Shade selvom jeg bor her i Hart. Der er større risiko for tyverier her i Hart end i Shade hvor det vrimler med zombier. Så på sin vis er det en god ting de er der. Men også kun i det ene tilfælde."
|
|
|
Post by Alex Smith on Dec 30, 2013 23:41:34 GMT 1
Hvis han løg, var manden frygtelig god til det. Æv, det kunne ellers have været sjovt at tage ham på fersk gerning. Men fred være med det. Hun koncentrerede sig om sit glas. "Jamen det vil jeg glæde mig til at se." Hurtigt kiggede hun op på ham, før hun så trak blikket til sig og kiggede rundt i rummet. Indrettet med ensartet møbler og generelt veldesignet. Det ville man også forvente med så dyre ting på menu kortet. "Så du er også arkitekt? Jeg vidste ikke universitet skulle have en tilbygning. Er det noget nyt?" Under normale omstændigheder ville det ikke interessere hende så synderlig meget, men hun havde aldrig hørt at Matthew Daniels skulle være andet end designer. Det var selvfølgelig i samme boldgade at være arkitekt, men på den anden side syntes hun der var passende med afstand til at hun lige måtte spørge ind til det.
|
|
|
Post by Matthew James Daniels on Dec 31, 2013 0:07:27 GMT 1
"Jeeeeeg har haft en del indflydelse på byggerier før og da den seneste arkitekt de havde på projektet endte med at blive spist af en zombie i sidste uge, så måtte jeg træde til," forklarede han sig til at begynde med en smule tøvende. Det var faktisk ikke løgn, det var sket og han kunne tydeligt huske det tragikomiske i scenariet. Den enes død, den andens brød, for nu at være sådan helt stram i det. "Arkitektur er jo design i sig selv. Universitetet har jo både et moderne og et ældre kompleks, og de ville gerne have en tilbygning til det naturvidenskabelige fakultet så de kan få en afdeling til biokemiske projekter. Og det skal gerne være så sikkert som muligt så der ikke pludselig sker uheld og hele byen sprænger i luften." Han blinkede sigende til hende.
|
|
|
Post by Alex Smith on Dec 31, 2013 0:27:56 GMT 1
Først blev hendes øjne store og så slap et lille fnis ud af hendes ellers sammenpresset læber. Det havde ikke været mening hun ville grine, for det var jo tragisk, men altså. Det lød sjovt. Meget. "Jamen der kan man bare se." Lød det let fra hende, da hun havde fået slukket for latteren. "Men det var da heldigt for dig - og lad os håbe du formår at lave det til en sikker bygning. Jeg vil i hvert fald være ked af at gå op i flammer." Hun lod langsomt fingeren glide hen over den kølige bordoverflade, mens hun betragtede sine negle. For at lede efter et nyt taleemne, flyttede hun blikket ud i rummet, som hun studerede nøje. Det kunne være der var noget spændenede der ude, et eller andet sted.
|
|
|
Post by Matthew James Daniels on Dec 31, 2013 11:21:38 GMT 1
Han bøjede hovedet og nikkede. Hun havde ret. En sikker bygning. Sikkerhed. Hans hånd flyttede sig fraværende hen til posen hvor den lagde sig til hvile beskyttende mens han sad og tænkte sig lidt om. Han måtte snart komme op med dem til pengeskabet, og det var hun måske for meget en ny person i hans tilværelse til at han ville dele den slags hemmeligheder med hende. Kun Isobel kendte indholdet af deres pengeskab, og han havde tilbragt en hel nat på at forsvare sig selv og sine handlinger. Hun forstod i sidste ende. Det var han ikke sikker på at pigen her ville. "Nå, jeg må også se at komme hjem med tegningerne," sagde han og drak resten af sin rødvin i et drag. "Tror zombieskrækken er forstummet," han smilede til hende nok engang. "Tak for skænken," afsluttede han og rejste sig fra bordet med mine til at komme videre.
|
|
|
Post by Alex Smith on Dec 31, 2013 12:28:05 GMT 1
Hun nikkede en enkel gang imens hun tømte sit glas og rejste sig derefter op. "Men kan jeg spørge om noget Matthew?" Hun trak jakken på og op for at betale, da hun kom tilbage ventede hun på svar. Fik hun grønt lys ville hun spørge. "Hvorfor bruger du en pose til at opbevare dine tegninger i, er det ikke normalt at ligge dem i en mappe så de ikke bliver krøllet?" Det var ikke før nu hun var kommet i tanke om at det da var ganske besynderligt at han bar det i sådan en pose. Hun havde ikke kunne se der overhoved var noget formet som papir i den. "Undskyld jeg bryder ind." Lød det med høj klar stemme oppe fra baren, hvor en høj bredskuldret mand stod iklædt politiuniform, flankeret af to kollegaere og tre hunde, der havde sans for stoffer og andet kriminelt. "Vi tager en tur med vores hunde. Intet at frygte. Jeg forventer selvfølgelig ingen af jer har noget Mirth, men dette er ren rutine når vi kommer ud på de sene aftenstimer."
|
|
|
Post by Matthew James Daniels on Jan 1, 2014 12:34:17 GMT 1
Matthew nåede ikke at give grønt lys før det gik op for ham at der stod en hundepatrulje i døråbningen. Thank god for duftsikrede ampuller. Han havde aldrig haft et run-in med patruljer sådan for real, men han vidste hvordan han skulle sikre sig efter at have været flere år i branchen. Glasset ampullerne var lavet af var nemlig fabrikeret til at aflukke duften hundrede procent og samtidig også dufte lidt af tobak så der ikke var noget som hundene kunne gå efter. Det havde virket so far, og det gjorde det også denne gang da patruljen granskede barens lokaler. En enkelt hund stoppede op ved deres bord og snuste lidt inden den fortsatte videre. Matthew var ikke nervøs og han kastede blot et enkelt blik på patruljelederen da de passerede forbi deres bord. Han vendte derefter blikket tilbage på Alex. "Hvad ville du spørge om?" spurgte han mens han rettede på jakken og så mod udgangen. Han skulle til at afsted og det var sikkert og vist.
|
|
|
Post by Alex Smith on Jan 1, 2014 13:49:24 GMT 1
Hun gloede halvmåbende på hundende der gik rundt i lokalet. Ikke fordi hun ikke havde set de væsner før, men fordi hun mente det var underligt at det var netop på det tidspunk - og der. Det gav sikkert mening et sted, så hun valgte ikke at tænke for meget over det. Hun lod hunden snuse og var derefter på fødderne igen, da han ville til at afsted. "Ikke noget." Svarede hun, mens hun lod en hånd løbe igennem håret. Hun fulgte med ham udenfor i kulden. "Mærkeligt de skulle på patrulje derinde i aften." Lød det mest henvendt til sig selv, men også et diskret forsøg på at finde ud af om han vidste noget. Hvis han ville til at gå et sted hen, ville hun stikke hænderne i lommen og så følge trop uden at sige noget. Sådan ville hun fortsatte til han ville stoppe hende, hvis det nogensinde ville ske. Måske fik hun endda lov til at følge med ind i hans dagligstue. Det kunne være morsomt og noget der uden tvivl skulle afprøves.
|
|
|
Post by Matthew James Daniels on Jan 2, 2014 10:44:15 GMT 1
Han undrede sig lidt over hvorfor hun vedblev at følge efter ham. Var der noget usagt hun skulle nå at af med inden de skiltes? Var hun bare utrolig nysgerrig eller meget meget vedholdende og stædig? Det var lige før det kunne være det sidste. Det skulle ikke undre ham. Han standsede op og så sig om i det store center. Der var stille på nær nogle få folk der snakkede hist og pist. Stemmerne dansede ud i salenes tysthed. Han gik målrettet mod elevatoren der kunne tage ham til den del af The Heart der var beboelig og ikke for uvedkommende. Han drejede rundt på hælen og så smilende på hende. "Det var en fornøjelse at møde dig," sagde han venligt smilende. Det var det høfligste han kunne mønstre i øjeblikket. "Håber du kommer godt hjem." Han nikkede venligt til hende inden han trykkede en kode hastigt i panelet, skærmet til så hun ikke kunne se den og derved gentage den, og elevatoren gled op. Han trådte indenfor med et sidste nik i hendes retning lukkedes dørene og elevatoren tog fart opefter. Han mindede sig selv på at få skiftet kode så hurtigt som muligt. Med en hacker som hende kunne man aldrig være sikkert. //out
|
|
|
Post by Alex Smith on Jan 2, 2014 21:30:17 GMT 1
Et stille underfundigt smil lå på hendes læber mens hun betragtede ham ile imod sikkerhed. Der var noget morsomt over ham - og ikke mindst sødt, når han blev overrasket. "Jamen så skilles vores veje. Dejligt at møde dig mr. Daniels." Hun nejede næsten da hun kort vinkede til ham på den anden side af elevatordørene. Da de lukkede i, var hun hurtigt til at tage et billed af kontrolpanelet og nedskrive adressen. Med eller uden kode skulle hun nok få fat på en masse penge. Hun var ikke interesseret i nogle værdigenstande, hun var jo ikke en tyv - på den måde.
OUT
|
|