|
Post by Alex Smith on Dec 30, 2013 14:25:45 GMT 1
Igen det letter overrasket udtryk, som dog alt for hurtigt forsvandt. Selv fandt hun det åbenlyst hvad der var sket, men hvorfor ikke holde spændingen lidt mere? Derfor valgte hun blot at sende ham et hemmelighedsfuldt smil, mens hendes fingre kærtegnede telefonen nede i hendes jakkelomme. Bare fordi det var en mobil, kunne den stadig lave en masse sjove ting, noget der kunne gøre livet langt lettere for hende. Det mente hun selv at være et levende bevis på, for når alt kom til alt, ejede hun ikke en rød reje. Alt hvad hun havde var på den ene eller anden måde stjålet. Kontanter brugte hun derfor af gode grunde ikke. "Hvor skal du hen?" Gentog hun igen, i en tålmodig tone, som om der intet var sket.
|
|
|
Post by Matthew James Daniels on Dec 30, 2013 16:24:13 GMT 1
Han rokkede sig ikke ud af flækken og så indgående på hende. Eller ihvertfald mistroisk, for han var ikke sikker på at han ville følge længere med hende når hun kunne manipulere et taxameter så nemt som ingenting og ikke ville afsløre det. Ok, hun havde nok sine grunde til at holde på hemmeligheden, grunde som han ligeså gerne ville kende som hemmeligheden bag hendes lille trick. "Jeg skal til The Heart," svarede han med en afsluttende tone, og skridtede videre forbi hende. Enten måtte hun følge med eller lade være. Han ville ikke begynde at bedyre hende med at han boede i en penthouselejlighed i bygningen. Tænk nu hvis hun knækkede koden til elevatoren og dørlåsen og brød ind? Det kunne han ikke risikere. Han skævede vurderende til siden. Det var sådan en pige Isobel altid gerne ville have haft som partner, og her stod der en på knap og nap 20 år og gamblede med sine talenter. "Hvor har du lært det, det lille trick du brugte?" spurgte han i stedet. Det kunne være hun varmede bedre op hvis han anerkendte hendes egenskaber direkte.
|
|
|
Post by Alex Smith on Dec 30, 2013 16:49:10 GMT 1
Så var det hendes tur til at glo en smugle overrasket på ham. Hvad der lige pludseligt var sket, så syntes han pludselig at være blevet snot fornærmet over et eller andet. Var han jaloux? Ingen grund til det, hun var mindst lige så jalux på ham så. Han kunne da tjene sine penge på en korrekt måde, selvom det ikke helt var det der tiltalte hende. Egentlig var hun slet ikke jaloux, nu hun tænkte over det, men hun kunne da godt være hvis det var nødvendigt. Med nysgerrighed over hvad der var faret i manden, satte hun farten op og fulgte efter ham videre ind i The Hart. Hvis det ledte til hans hjem, ville hun ikke beklage sig, det kunne være sjovt at se hvor han boede. Han lignede ikke typen der boede i et eller andet skur, men derimod nær en masse rige mennesker. Måske kunne hun opsnuse en måde at få et par tusinde ind på kontoen. Det ville ikke gøre nogen skade. "Man har sine kontakter." Et lille smil krøb op i hendes mundvige. "Men det er slet ikke alle der kan lærer det." Hun havde ikke på noget tidspunkt bare tænkt at fortælle hvordan hun tjente sine penge. Tænk nu hvis manden løb til politiet for at sladre. Det ville ikke gå og hun havde ingen trang til at slå ham ihjel midt på gaden. Det ville også koste en masse problemer, så heller et lille trick fra en nær ven.
|
|
|
Post by Matthew James Daniels on Dec 30, 2013 17:02:30 GMT 1
"Kontakter? I see," han nikkede mens han overvejede hendes forklaring. Han valgte at lade trick være trick. Sandt at sige havde han ingen grund til at blande sig og han skød det hen. Der var ingen grund til at snage, som sådan, og hun var vel også i sin gode ret til ikke at ville ud med sine hemmeligheder. "Hvor skal du så hen?" spurgte han istedet og skiftede samtaleemne. Et sted måtte hun vel bo. Hos sine forældre? På et kollegie? Det var svært at bedømme. De nærmede sig The Heart og glas og stål knejsede mod den sorte himmel strøet med stjerner. Lysene fra byen gav genskær i facaderne. Det måtte være hårdt at være ansat som vinduespudser i midtbyen.
|
|
|
Post by Alex Smith on Dec 30, 2013 17:07:38 GMT 1
Han lød ikke synderligt overbevist, men da han ikke ville tale mere om det, var hun selv ganske tilfreds og fortsatte med at følge ham. Først da han selv åbnede munden og ville snakke, svarede hun ham. "Som sagt har jeg ikke noget mål, ud over at jeg på et eller andet tidspunkt skal hjem." Egentlig kunne hun lige så godt have sagt at hun fulgte efter ham, var på arbejde, men det ville også lyde så mærkeligt når hun havde sagt noget andet de andre gange han spurgte, så hun holdte sig til det gamle valg. Selvom målet var ændret en smugle. "Men du gør bare hvad du skal, jeg skal nok lade være med at blande mig i det." Selvfølgelig ville det være nær umuligt for ham. Hvis han kom ind på sit arbejde med hende på slæb, ville folk nok glo. Hun var bare høflig, så der var vel ikke noget problem i det. Måske ville han ikke tro hun kunne trække den så langt ud. Det ville være sjovt at se hvor langt hun faktisk kunne trække den.
|
|
|
Post by Matthew James Daniels on Dec 30, 2013 17:15:14 GMT 1
Han undrede sig lidt over hendes kryptiske svar. Ville hun bare gerne følge i hans fodspor sådan på må og få? Skulle han til at have polititilhold imod hende? Var det fordi han havde afsløret sin sande identitet at hun nu gik ham i hælene? Nej, det kunne det vel ikke være. "Bor du i Hart?" spurgte han en smule henkastet, men egentlig nysgerrig efter at få mere at vide om hende. Han havde knap nok haft tid til at betragte hende sådan rigtigt mens de var i ringvejens dæmpede mørke, men herinde i Hart, hvor gaderne var smukt oplyst og den evigt lurende frygt for zombier ikke var nær så presserende, kunne han tage hende bedre i øjesyn. Han holdt stadig på at hun måtte være omkring 20. Ungdommelig og smuk så hun ihvertfald ud. Var hun måske model? Nah, så ville Isobel nok have fortalt om hende.
|
|
|
Post by Alex Smith on Dec 30, 2013 17:24:03 GMT 1
Hun nikkede en enkel gang og kiggede tilbage på ham, før hun så vente hoved imod vejen og stoppede op imens et par biler krydsede over fodgængerovergangen. Da de var forbi fortsatte over på den anden side. "Jeg fortrækker byen. Det der med at kæmpe med zombier hver gang jeg kommer udenfor min hoveddør er ikke rigtig min sag. De lugter også fælt. Tænk at skulle gå i bad hver dag, fordi man har lig løbende rundt på gaden." Hun rynkede afskynede med næsen. "Men er du så på vej hjem nu eller hvor er det lige præcist vi er på vej hen?" Det kunne godt være han havde sagt det, hentydet eller et eller andet på et tidspunkt, men hun kunne i så fald ikke huske det. Hen til hans værksted, så han kunne vise hende hvad der var i posen. Zombihjerter? Havde de overhoved sådan noget?
|
|
|
Post by Matthew James Daniels on Dec 30, 2013 17:36:15 GMT 1
Han nikkede sigende ved hendes ord om at bo i midtbyen fremfor forstæderne. Staint var dog ikke plaget af zombier sådan som Mare og Shade var, så det var egentlig den eneste der kunne være undtagelsen for hans vedkommende. Men ja, han forstod ikke at folk ikke flyttede til Hart, eller at Administrationen ikke gjorde noget for at udvide byen mod syd, da det virkede som om zombierne kom ude fra vandet og oppe fra skoven. Oh well, det var ikke hans bord at bestemme den slags, men tanken havde da strejfet ham. "Hjem," svarede han med et afmålt men reelt smil. "Men jeg tænker lidt at svinge forbi et sted på vejen og få en drink. Jeg hader også zombier og her til aften skal jeg vidst lige have dulmet nerverne inden sengetid." Han kastede et blik til siden på hende. "Du er velkommen, hvis du altså har lyst?" foreslog han. Det kunne vel ikke skade.
|
|
|
Post by Alex Smith on Dec 30, 2013 18:24:54 GMT 1
En tur i byen med en designer, ikke dårligt. "Gerne." Det var et tilbud hun ikke kunne lade gå forbi sin snude. Hun forstod dog ikke hvorfor han ligefrem skulle undskyldte det med zombierne. De var jo ikke just noget nyt og han måtte da have vist han kunne møde dem, når han bevægede sig ud på de kanter. At kommentere det undlod hun dog. Mænd havde det til tider svært, når folk stillede spørgsmål ved hvor meget mand der var i dem. Måske var denne herre end undtagelse, men uanset hvad skulle hun ikke nyde noget af at prøve. Hun var måske lige på vej til at få sig en god ven. "Du viser vig, så følger jeg med - og skal nok give den første omgang som tak for liftet."
|
|
|
Post by Matthew James Daniels on Dec 30, 2013 18:36:00 GMT 1
Det var et generøst tilbud som han takkede ja til. De ankom til The Heart og trådte ind i den kæmpemæssige bygning. Det var ikke fordi der var mange ude og handle, klokken var trods alt over 22 og de fleste butikker i komplekset havde lukket. Men restauranterne, barerne og biografen havde trods alt stadig åbent. Han ville dog ikke nøjes med det billigste sted og satte kurs mod en lidt finere bar på et af de højere niveauer. Lyset i de store gange og haller var dæmpet. De trådte ind i baren og fandt et bord lidt afsides. Der var enkelte andre gæster, et par af dem nikkede som hilsen til Matthew og skævede nysgerrige til pigen i hans kølvand da de satte sig. En tjener kom hen til dem, Matthew bestilte et glas rødvin og ventede på at Alex skulle bestille. Da tjeneren havde fået bestillingen og forlod dem gav Matthew Alex et smil. "Hvad laver du så egentlig når du ikke farer rundt i Utopolis i hælene på en designer?" spurgte han med et underfundigt glimt i øjet. Han vidste næsten ingenting om hende og hun virkede til at være ret mere interessant end de fleste piger på hendes alder.
|
|
|
Post by Alex Smith on Dec 30, 2013 18:47:35 GMT 1
Hun himlede diskret med øjne da hun så hvor han ville hen at drikke. Ja, selvfølgelig ville han det. Det ændrede dog ikke ved at hun stadig ville give og når de nu var der skulle der da også drikkes ordenligt, ikke bare et glas papvin. Derfor bestilte hun en lille flaske champagne til sig selv. "Arbejder, forsøger at overleve." Hun hang sin jakke på stoleryggen og satte sig så på stolen i en magelig stilling, der dog stadig var accepteret når man var i det offentlige rum. Nu sad hun jo med en designer, så ingen grund til at give ham et dårligt omdømme på bekostning af hende. "Ikke noget vildt spændenede. Vi kan jo ikke alle være designere." Da tjeneren kom tilbage, tog hun glasset imellem fingrene og snusede først ind af duften, før hun så nippede til den brusende væske.
|
|
|
Post by Matthew James Daniels on Dec 30, 2013 18:58:49 GMT 1
Han lo stille og tog også sit glas. Han smilede hen over kanten af glasset og skålede diskret i hendes retning mens han drak. Han satte glasset fra sig og nikkede anderkendende mens han lyttede til hendes ord. "Hvad arbejder du så som?" spurgte han venligt interesseret og foldede hænderne foran sig på bordet mens han betragtede hende opmærksomt. "En eller anden IT-virksomhed der underviser i sjove tricks med mobiltelefoner?" han smilede skævt. Det var da ihvertfald et bud, og hvis det ikke var sandheden var det måske noget helt andet. Hvad kunne han også vide om det. Han studerede hendes ansigt. Den dæmpede belysning fik hende til at tage sig godt ud som hun sad dér og nippede til den brusende champagne.
|
|
|
Post by Alex Smith on Dec 30, 2013 23:10:53 GMT 1
Spørgsmålet hun gerne ville undgå, men det var vel logisk nok han spurgte. Hun skulle bare finde på en god historie, der holdte sig så tæt op af sandheden som muligt. Det ville være lettere at have med at gøre, hvis hun nu var dum nok på et tidspunkt at træde i spinaten. Kendte hun sig selv godt, ville det ske på et eller andet tidspunkt, hun måtte så bare håbe at hun så var blevet nok gode venner med ham, til at han ikke slog hende ned, så hun kunne vågne op i en eller anden celle. "Det er ikke helt skudt ved siden af. Jeg arbejder for anti-virus programmer som hacker. Forsøger at finde smuthuller så programmet kan forbedres til de næste opdateringer." Selv var hun næsten overrasket over hvor godt hun havde ramt, for hendes egentlige bud havde været noget for et IT firma, men hendes mund havde tydeligvist vist at det var et langt bedre forslag der skulle på bordet. "Der arbejder jeg jo sammen med en masse IT-nørder. Den ene har lært mig tricket med taxameteret."
|
|
|
Post by Matthew James Daniels on Dec 30, 2013 23:19:58 GMT 1
Endelig lidt krydderi på hende, og spændende endda. Han lyttede opmærksomt og nikkede for at vise at han forstod. Det var ikke fordi han var velbevandret i teknologi og IT, men han havde hørt om de programmører der havde hackere ansat til at afprøve de værste angreb på forskellige programmer og styresystemer. Det var egentlig meget smart, men kunne også være ligeså sindssygt farligt at stikke så meget magt i hænderne på nogle enkelte få individer. Ikke desto mindre beundrede han folk der kunne bruge deres talenter til noget så specifikt og på så god en måde. "Det lyder da som et arbejde man ikke bliver træt af," sagde han og smilede til hende. "Du er vel lidt designer selv når du sidder og leger med tal og sætter forskellige formler sammen." Han trak på skuldrene. Han havde ingen idé om hvordan det foregik men det var sådan noget han kunne forestille sig var det hun gjorde.
|
|
|
Post by Alex Smith on Dec 30, 2013 23:26:38 GMT 1
"Formler ..." Hun tyggede lidt på ordet. "Jo, det kan du vel godt kalde det." Hun havde nu aldrig været den vilde når det kom til matematik, men det hun skulle bruge kunne hun til fingerspidserne. Det gik hurtigt når man skulle hacke, man havde jo sjældent meget tid at gøre med. Derfor var hendes computer også lynhurtig på alle leder og kanter. Ligesom nogle pimpede biler, så brugte hun masser penge på en pimpet moderne computer. "Men jeg kan da også designe hjemmesider. nogle gange bliver jeg kontaktet af firmaer der skal bruge min hjælp til at opbygge deres side, enten fordi den de har er for old school eller fordi de bare skal have en ny." Hun nippede til mere af den gyldne væske fra sit glas. "Men nu må du altså have mig undskyldt. Jeg har været ved at revne af nysgerrighed. Hvad er der i din pose?" Hun lage hoved på sned og kiggede op i hans øjne. Hun var ikke just en god løgne detektor og opdagede hun at han gjorde det, ville hun sikkert alligevel ikke gøre så meget ved det. Det var jo heller ikke fordi hun selv befandt sig på sandhedens sti - og det ville sikkert heller ikke hjælpe på deres relation hvis hun begyndte at hyle om løgn og bedrag.
|
|